Case: KPN

KPN, het grootste telecom- en ict-concern van Nederland, behoeft eigenlijk geen introductie. PDC werkte al samen met zijn voorganger PTT. Dat KPN een omvangrijk en vooral veelzijdig bedrijf is, blijkt ook uit de uiteenlopende diensten en producten die PDC als preferred supplier aan KPN levert.

Contentmanagement

Bij KPN.com, de veelbezochte en -geprezen website van KPN, zijn we al jaren kind aan huis. Sinds 2002 levert PDC een belangrijke bijdrage aan de kwaliteit en continuïteit van de content.

Hierdoor zijn de contentmanagers van PDC uitstekend thuis in de gebruikte programmatuur, zoals de contentmanagementsystemen en programma's voor online shopping, project- en kennismanagement. PDC'ers zorgen voor deskundige en snel beschikbare 'extra handen en hoofden'. Bijvoorbeeld bij een upgrade van de site, de migratie naar een nieuw CMS of vervullen een interimrol.

Nieuwe structuur en bouw KPN.com grootzakelijk

Zo zijn in 2015 PDC contentmanagers bij het zakelijk team van KPN.com betrokken bij het rationaliseren en optimaliseren van het domeinen dat gericht is op de grootzakelijke (LCE) markt.

Nieuw e-commerce platform

De nieuwe online shop voor mobiele producten van KPN ging onlangs live. Verschillende PDC'ers maken sinds april 2015 deel uit van het scrumteam dat verantwoordelijk is voor de bouw hiervan.

De nieuwe online shop voor mobiele producten van KPN ging onlangs live. Verschillende PDC'ers maken sinds april 2015 deel uit van het scrumteam dat verantwoordelijk is voor de bouw hiervan.

Andere activiteiten van PDC voor KPN

Applicaties en rapportages: TopScorer

TopScorer is een incentiveprogramma voor de medewerkers van KPN. Met dit programma kunnen medewerkers van KPN als ambassadeur voor het bedrijf optreden door KPN-producten te verkopen of door 'leads' aan te leveren die tot een verkoop van een KPN-product kunnen leiden. Ze ontvangen daarvoor een beloning in de vorm van punten waarmee zij aankopen kunnen doen in een online webshop. De medewerker kan de punten ook in geld uit laten keren.

PDC verzorgt in dit project de online rapportage. Hiertoe organiseert PDC de registratie van personeelsgegevens, verkoopgegevens, gescoorde punten en bestellingen in de webshop, zodat alle betrokken partijen steeds over een juiste en actuele stand van zaken beschikken.